REGULAMIN
III POWIATOWY KONKURS FOTOGRAFICZNY
z CYKLU NAJPIĘKNIEJSZE MIEJSCA POWIATU TURECKIEGO
„KAPLICZKI MARYJNE i MIEJSCA SAKRALNE W POWIECIE TURECKIM 2013”
Honorowy patronat:
Jego Ekscelencja Ksiądz Biskup, Wiesław Alojzy Mering
Starosta Turecki, Zbigniew Bartosik
Organizator:
Katolickie Stowarzyszenie „CIVITAS CHRISTIANA” w Turku
Celem konkursu jest prezentacja, promocja oraz zachowanie od zniszczenia niejednokrotnie zabytkowych kapliczek Maryjnych, krzyży przydrożnych, kościołów, cmentarzy i innych miejsc kultu sakralnego.
Organizator Konkursu szczególną uwagę przykłada do czystości formy fotografii, która jako sztuka pozwala budować umiejętność obserwowania i rejestrowania rzeczywistości zgodnie z zasadami kompozycji, jednocześnie rozwijając wyobraźnię i wrażliwość autora.
1. Konkurs adresowany jest do dzieci i młodzieży ze Szkół Podstawowych i Gimnazjalnych.
2. Zasady Konkursu określa niniejszy regulamin, który wchodzi w życie z dniem rozpoczęcia konkursu
i obowiązuje do czasu jego zakończenia ( tj. w dniach 05.09.2013 – 15.10.2013 ).
3. Finał Konkursu odbędzie się 25 października 2013 r. w Turku
4. Na Konkurs należy przysyłać prace fotograficzne w formacie 20 x 30cm wykonane wyłącznie na
papierze fotograficznym oraz bezwarunkowo zapisane w postaci elektronicznej na płycie DVD
w rozdzielczości 300DPI.
5. Zdjęcia przesłane tylko w formie papierowej lub tylko cyfrowej nie wezmą udziału w Konkursie.
6. Każda praca powinna być opisana z naklejoną informacją:
a) Imię i Nazwisko, wiek, klasa, adres zamieszkania z kodem pocztowym, email, telefon kontaktowy,
b) Imię i Nazwisko nauczyciela – opiekuna, Nazwę Szkoły lub innej instytucji kulturalnej, dokładny adres
z kodem pocztowym, email, telefon kontaktowy,
c) miejsce i rok wykonania fotografii (uwaga – można przysyłać wyłącznie fotografie wykonane
w 2013 roku).
d) własnoręcznie podpisane oświadczenie o nieodpłatnym przeniesieniu autorskich praw majątkowych
oraz wyrażeniu zgody na zachowanie i przetwarzanie danych osobowych .
(wzór oświadczenia stanowi załącznik do Regulaminu).
7. Prace fotograficzne, nadesłane na Konkurs, muszą być pracami własnymi, nigdzie wcześniej
niepublikowanymi, ani nieprezentowanymi w innych konkursach.
8. Prace muszą być wykonane przez uczestnika indywidualnie. Rodzice lub opiekunowie
uczestnika zobowiązani są do naklejenia oświadczenia, że praca jest wykonana samodzielnie.
9. Obróbka zdjęć przesłanych na Konkurs może polegać jedynie na działaniu odpowiadającym
zabiegom stosowanym w ciemni fotograficznej, polegających na rozjaśnianiu, kontrastowaniu,
redukcji koloru. Wszelkie inne zmiany, a zwłaszcza fotomontaż, są niedopuszczalne. Zdjęcie
niespełniające wymagań konkursowych zostanie zdyskwalifikowane.
10. Prace należy nadesłać na adres:
Katolickie Stowarzyszenie „Civitas Christiana”
ul. Kolska Szosa 10/21
62-701 Turek
z dopiskiem: „KAPLICZKI MARYJNE i MIEJSCA SAKRALNE W POWIECIE TURECKIM 2013”.
Termin nadsyłania prac upływa z dniem 15.10.2013 r. Za datę zgłoszenia uważa się datę wpłynięcia pracy konkursowej do siedziby Organizatora. Zdjęcia, które dotrą do siedziby Organizatora po tym terminie nie wezmą udziału w Konkursie.
11. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie i zaginięcie prac w transporcie
pocztowym i kurierskim.
12. Organizator nie odsyła prac. Wszystkie prace przechodzą na własność Organizatora Konkursu,
nośnik elektroniczny pozostaje własnością Organizatora.
13. Katolickie Stowarzyszenie „Civitas Christiana” w Turku zastrzega sobie prawo do bezpłatnego
wykorzystania i przetwarzania prac na potrzeby Konkursu i wystaw, we wszystkich publikacjach,
prezentacjach TV, internetowych, prasowych, a także na innych nośnikach przetwarzania danych.
14. Przeniesienie autorskich praw majątkowych odbędzie się w drodze złożenia przez każdego
uczestnika Konkursu pisemnego oświadczenia.
15. Złożenie oświadczenia jest warunkiem wzięcia udziału w Konkursie.
16. Organizator zastrzega sobie prawo do wyłączenia z udziału w konkursie prac, które naruszają
regulamin Konkursu.
17. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu konkursu.
18 . Osoby niepełnoletnie dołączają pisemna zgodę rodziców lub opiekunów do udziału w Konkursie.
(wzór oświadczenia stanowi załącznik do Regulaminu).
19. Organizator powołuje niezależne Jury, które przyzna nagrody i wyróżnienia.
20. Organizator zastrzega sobie prawo do innego podziału nagród, bądź też nieprzyznania wyróżnień.
Werdykt Jury jest nieodwołalny. Decyzje Jury są ostateczne. Laureaci zostaną powiadomieni przez
Organizatora drogą e-mailową, telefoniczną lub pocztową.
Informacji na temat konkursu można uzyskać
email: sekretariat.civitasturek@wp.pl
Serdecznie zapraszamy do udziału w Konkursie.
Uwaga:
Uprzejmie prosimy wszystkich uczestników Konkursu, nauczycieli i opiekunów prawnych dzieci
i młodzieży poniżej 18 lat o dokładne zapoznanie się z Regulaminem Konkursu. Pozwoli to na uniknięcie
potencjalnych nieporozumień związanych z przebiegiem Konkursu, wykorzystaniem prac Konkursowych, a także z przyznaniem nagród.
Oświadczenie
Załącznik do Regulaminu Konkursu Fotograficznego
III POWIATOWY KONKURS FOTOGRAFICZNY
z CYKLU NAJPIĘKNIEJSZE MIEJSCA POWIATU TURECKIEGO
„KAPLICZKI MARYJNE i MIEJSCA SAKRALNE W POWIECIE TURECKIM 2013”
(oświadczenie składane jest razem ze zdjęciami na konkurs)
_______________________________________________ _______________________________________________
Imię i nazwisko, klasa i wiek uczestnika adres zamieszkania, kod pocztowy
____________________________________ _____________________________________
telefon, email nazwa , adres szkoły z telefonem i email
1. Oświadczam, iż jestem autorem fotografii zgłoszonych na III Powiatowy Konkurs Fotograficzny
z Cyklu Najpiękniejsze Miejsca Powiatu Tureckiego „Kapliczki Maryjne i Miejsca Sakralne w Powiecie Tureckim 2013” i przysługuje mi z tego tytułu pełnia praw autorskich, osobistych oraz majątkowych zgłoszonych fotografii.
2. Nieodpłatnie przenoszę służące mi prawa majątkowe do fotografii zgłoszonych na Konkurs na rzecz Organizatora.
3. Zakres przeniesionych praw majątkowych, o których mowa w punkcie 2 oświadczenia obejmuje prawo do rozpowszechniania fotografii zgłoszonych na konkurs w formie plakatów, kalendarzy, wydawnictw, prezentacji w mediach itp.
4. Uczestnicy Konkursu fotograficznego wyrażają zgodę na wykorzystanie przez Organizatora danych osobowych dla potrzeb przeprowadzenia Konkursu, na warunkach określonych w ustawie z dn. 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz.926 ). Administratorem danych osobowych zebranych podczas niniejszego Konkursu jest – w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. , o ochronie danych osobowych
( tekst jednolity Dz .U. z 2002 r. Nr 101, poz.926 ) – Organizator Konkursu. Uczestnicy Konkursu
są świadomi prawa o odstępie oraz możliwości poprawienia swoich danych zgodnie z
przepisami ustawy z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2002 r. Nr 101,
poz. 926, ze zm.).
5. Oświadczam, że zapoznałem (-am) się z treścią regulaminu i warunkami, które akceptuję.
____________________ ____________________________
data podpis uczestnika Konkursu
6. Oświadczam, że zapoznałem (-am) się z treścią regulaminu , akceptuję jego warunki i wyrażam zgodę na udział mojej córki/ syna w Konkursie.
____________________ _____________________________________________
data podpis rodzica /opiekuna uczestnika Konkursu